خانه / مقالات دیجیتال مارکتینگ / تلگرام / علت کندی سرعت تلگرام در ایران از زبان خود تلگرام

علت کندی سرعت تلگرام در ایران از زبان خود تلگرام

تلگرام دلیل کند شدن خود را اعلام کرد:مقصر سرویس دهندگان اینترنت در ایران هستند!

علت کندی سرعت تلگرام به گزارش لاین استور  ، با سیل مهاجرت کاربران ایرانی به سوی تلگرام و طبق اعلام این کمپانی مبنی بر اینکه بیش از ۲۰ درصد کاربرانش را ایرانیان تشکیل می‌دهند، در چند روز اخیر شاهد اختلالاتی در کارکرد این اپ محبوب بودیم. بسیاری اعتقاد دارند این اختلالات پس از آن ایجاد شده که وزارت ارتباطات اعلام کرد که به علت درست شدن برخی استیکرهای غیر اخلاقی، امکان مسدود سازی تلگرام وجود دارد، امری که البته به مرحله اجرا نرسید و وزارت‌خانه هم پس از آن گفت که هیچ نقشی در کند شدن و اختلالات این برنامه برای کاربران ایرانی نداشته است .

در این بین برخی از وب‌سایت‌ها، دلیل این کندی را بارگذاری بیش از حد اطلاعات و بالا رفتن آمار کاربران دانستند که اشاره به مشکلات این برنامه داشت، اما ظاهرا تلگرام این موضوع را قبول نداشته و دقایقی پیش در اکانت توئیتر خود به صورت رسمی اعلام کرد که دلیل کند شدن این برنامه در ایران، محدودیت‌هایی است که شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت در کشور برای آن ایجاد کرده‌اند.

همان گونه که متن این اطلاعیه را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تلگرام خود اعلام نموده که در حال تلاش برای کشف این در کشور است.

پس شاید بتوان دلیل کندی این شبکه را نه به علت حجم بالای کاربران و یا بارگذاری اطلاعات زیاد بر روی سرورهایش، بلکه به خاطر محدودیت‌های داخلی در ترافیک دانست، امری که ظاهرا هیچ نهادی به صورت رسمی آن را نمی‌پذیرد.

 

علت کندی سرعت تلگرام

جدا از بحث سرویس دهی اینترنت یکی دیگر از مسائلی که کاربران پیام رسان تلگرام از آن گله مند هستند، کند بودن ارسال و دانلود فایل ها، فیلم و تصویر و صوت و.. است. یکی از دلایل کند شدن سرعت تلگرام، حافظه پنهان یا همان Cache Data است. حافظه پنهانیا کش (Cache)، قسمتی از حافظه سریع است که به حافظه میانگیر نیز معروف است هدف از ساخت این حافظه سرعت بخشیدن به پردازش ها است. عملکرد کش به این صورت است که چند دستور بعدی باید پردازنده، پردازش کند را موقتا درخود نگه می دارد تا پردازنده یا سی پی یو با سرعت بیشتری به آن‌ها دسترسی داشته باشد. این حافظه سبب صرفه جویی زمان مراجعه به حافظه اصلی می شود و در نتیجه سرعت انجام کارها بالاتر می رود و برنامه ها سریعتر اجرا می شوند.
اما این حافظه پس از گذر زمان و اشغال کردن فضای حافظه داخلی موبایل، سبب کند شدن سرعت برنامه و موبایل خواهد شد. در گوشی‌های اندروید که به سادگی امکان پاک کردن حافظه پنهان (Cache) تمامی برنامه‌ها وجود دارد. که با این کار گوشی اندوریدی شما و اپلیکیشن ها یک نفسی تازه می کنند. بعضی وقت ها حجم حافظه پنهان (Cache) حتی چند گیگ می شود.

 

پاک کردن حافظه پنهان کش (cache)

جهت پاک کردن حافظه پنهان (Cache) در موبایل های اندرویدی:

ابتدا به بخش تنظیمات  Setting بروید و سپس Storage and USB  یا فضای ذخیره سازی و یو اس بی بروید. پس از محاسبه محتویات داخلی گوشی، گزینه Cache Data یا داده های کش را انتخاب کنید  تا حافظه پنهان (Cache) تمام برنامه‌ های موجود در موبایل، به صورت یک جا حذف گردند.

برای افزایش سرعت تلگرام و حل مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم باید حافظه کش را پاک کنیم

 

پاک کردن حافظه کش اندروید، پاک کردن حافظه کش تلگرام، افزایش سرعت تلگرام

 

پاک کردن حافظه پنهان (Cache) تلگرام در موبایل های اندرویدی:

  • ورود به تنظیمات تلگرام
  • انتخاب گزینه Cache Setting یا تنظیمات کش
  • انتخاب گزینه Clear Cache (در این  قسمت قبل از لمس گزینه Clear Cache  فایل های کش به تفکیک قابل مشاهده هستند که شما می‌توانید در صورت نیاز هر یک از موارد را انتخاب کنید که حذف شود.)

البته در موبایل های اندروید می‌ شود حذف حافظه کش را دستی نیز انجام داد:

  • ورود به مدیریت فایل ها
  • پوشه اندروید android
  • پوشه داده ها data
  • پوشه telegram.messenger
  • حذف کش Cache

 

پاک کردن حافظه کش تلگرام در گوشی اپل، بالا بردن سرعت تلگرام

 

پاک کردن حافظه پنهان (Cache) تلگرام در موبایل های اپل:

مراجعه به بخش تنظیمات Setting تلگرام

گزینه Chat Setting

گزینه Clear Cache (می توانید انتخاب کنید که کدام نوع از فایل ها حذف شوند)

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

درباره ی تبلیغات انبوه تلگرام نرم افزار تبلیغات در گروه های تلگرام

درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

مطلب پیشنهادی

سفارش لایک و رای نظر سنجی برای گروه تلگرام Order likes and polls for Telegram Group

Order likes and polls for Telegram Group There are many people who use Telegram for …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.